Deixar Ser
* Estimular el desenvolupament del potencial creatiu intern que ja porta amb si el Nen, ja que aquest últim necessita constantment realitzar activitats que li donin la chance de crear i construir, ja que és un inventor innat.
* Promoure, mitjançant les activitats escolars pertinents, l'exercici de la facultat de reflexió i anàlisi, per arribar a desentranyar les causes de cada fenomen (tenint en compte que el Nen demostra interès en investigar sobre les relacions causals dels esdeveniments, fenòmens, situacions , etc.).
* Promoure, mitjançant les activitats escolars pertinents, l'exercici de la facultat de reflexió i anàlisi, per arribar a desentranyar les causes de cada fenomen (tenint en compte que el Nen demostra interès en investigar sobre les relacions causals dels esdeveniments, fenòmens, situacions , etc.).
* Impartir continguts en l'ensenyament que estiguin lligats amb el coneixement profund sobre diverses tradicions i filosofies espirituals, podent explorar cadascuna de les quals, sense prendre partit per cap en particular, sinó amb l'objectiu de nodrir-se de cada font per tenir un coneixement integral. El Nen indaga en cada tradició, prenent el millor de cadascuna d'elles, és eclèctic, ja que de cada filosofia, integra coneixements, sap prendre de cada font el saber que requereix.
* Promoure activitats escolars que li possibiliten al Nen aguditzar i refinar formes de coneixement mitjançant la intuïció i la percepció (tenint present que el Nen capta el coneixement des del senso-perceptiu, ja que té hiper-desenvolupada aquesta manera de introyectar sabers, molt més que la captació per mitjà del intel · lecte, i això no implica que descarti el saber intel · lectual, sinó que sap integrar el pensament amb les emocions, podent aconseguir un genuí equilibri).
* Promoure mecanismes d'autoavaluació, que li permetin a l'alumne realitzar una introspecció profunda sobre el seu acompliment acadèmic, perquè la seva pròpia veu interior li marqui el rumb a seguir, més enllà de tot adreçament extern, que és vàlid, per descomptat, i no es descarta.
* Fomentar en el Nen la necessitat de buscar el coneixement explorant i experimentant, evitant l'aprenentatge memorístic i per repetició mecànica (El Niño aprèn pel mètode experimental, podent provar teories, veient les seves implicacions pràctiques, ja que el necessita explorar-i per tant experimentar - constantment, per després treure les seves pròpies conclusions de manera autònoma, sense necessitat de rebre una conclusió prefabricada, doncs ell és capaç per si mateix de raonar).
*Estimular constantment el Nen perquè sigui responsable i autònom en el seu procés d'aprenentatge, perquè sàpiga dissenyar el seu propi trajecte al llarg del mateix, sense imposicions verticalistes per part de l'ensenyant
* Estimular els Nens perquè desenvolupin activitats solidàries fora de l'horari habitual de la jornada escolar, de manera que puguin desplegar el seu sentiment de compassió i ajuda cap als seus semblants.
Comentarios
Publicar un comentario